شنوایی سنجی و سمعک قم_ خوش کلام-سمعک قم

تجویز به روزترین سمعک های هوشمند و نامرئی ساخت اروپا-02532941300

شنوایی سنجی و سمعک قم_ خوش کلام-سمعک قم

تجویز به روزترین سمعک های هوشمند و نامرئی ساخت اروپا-02532941300

تحقیقات جدید


نقش عملکرد اندام های بدن در کم شنوایی

اخیرا مرکز تخصصی شنوایی تگزاس مقاله ای در مورد چگونگی تاثیر و تعاملات اندام های بدن و سیستم شنوایی منتشر کرده است. این مطالعه در مورد تاثیر عملکرد مغز، قلب و پانکراس بر روی سیستم شنوایی توضیح داده است. هرچند چگونگی این تعاملات کاملا و به وضوح مشخص نیست اما تاثیر آن ثابت شده است.

نارسایی سیستم قلبی- عروقی که می تواند به دلیل تغذیه ناسالم، کم تحرکی و استعمال دخانیات باشد، می تواند باعث کاهش خون رسانی به حلزون  و در نهایت مشکل شنوایی شود بویژه که حلزون به دلیل حساسیت بالا به خون رسانی، بیشتر مستعد آسیب خواهد بود.

تعامل بسیار مهم دیگر بین مغز و شنوایی می باشد. اثبات شده که افسردگی و جنون ارتباط بسیار زیادی با کاهش شنوایی دارد. همچنین آتروفی ناشی از سن مغز، با کم شنوایی تشدید می شود و جای تعجب نیست که کم شنوایی در آتروفی قسمت هایی از مغز تاثیر می گذارد که مربوط به درک گفتار، حافظه، تعادل و پردازش صدا می باشد همچنین استرس و اضطراب نیز با کم شنوایی افزایش می یابد.

دیابت که ناشی از اختلال عملکرد پانکراس و مقاومت نسبت به انسولین است، باعث نقص در جریان خون و آسیب به سلول های مویی داخلی حلزون می شود. گزارش شده است که افراد دیابتی دو برابر بیشتر از افراد طبیعی دچار کم شنوایی می شوند.

http://www.audiology-worldnews.com/news/1015-how-bodily-processes-are-involved-in-loss-of-hearing

یکشنبه 20 دى 1394 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.