شنوایی سنجی و سمعک قم_ خوش کلام-سمعک قم

تجویز به روزترین سمعک های هوشمند و نامرئی ساخت اروپا-02532941300

شنوایی سنجی و سمعک قم_ خوش کلام-سمعک قم

تجویز به روزترین سمعک های هوشمند و نامرئی ساخت اروپا-02532941300

چرا سمعک؟

برای استفاده کردن از سمعک دلایل متنوع و زیادی وجود دارد. در ادامه به این دلایل اشاره خواهد شد تا اگر عضوی از خانواده و یا دوست شما به کم شنوایی مبتلا است، او را به استفاده از سمعک تشویق کنید و اگر خود شما دچار کم شنوایی هستید و تا به حال از سمعک استفاده نکرده اید، بدانید که این غفلت بر زندگی شما و اطرافیانتان تاثیر سوء خواهد گذاشت. 

 شکی نیست که افراد مبتلا به کم شنوایی به تدریج منزوی خواهند شد، استرس و ناامیدی کم کم به زندگی آن ها نفوذ خواهد کرد و  این به خانواده و دوستان نزدیک آن ها نیز منتقل خواهد شد.

یکی از دلایل استفاده نکردن بیماران از سمعک، قیمت آن و عدم پوشش کامل و مناسب بیمه است با این وجود بایستی به تهیه سمعک به عنوان وسیله ای برای بهبود کیفیت زندگی و سرمایه گذاری در زمینه سلامت نگریست و نه هزینه ای که می شود در آن صرفه جویی کرد. به یاد داشته باشید مشکل شنوایی شما با صرفه جویی در خرید سمعک بهبود پیدا نمی کند.

پژوهش ها نشان می دهند که در اکثر موارد، استفاده از سمعک سرعت انحطاط و از دست رفتن شنوایی را کاهش می دهد.

1.       امروزه برخی از مدل های سمعک تقریبا از دید دیگران مخفی و بسیار کوچک هستند و نگرانی بیمار را از نظر زیبایی چهره و جایگاه اجتماعی بر طرف میکنند.

استفادهء زودهنگام و به موقع از سمعک برای بازسازی صداهایی که قبلا از دست رفته اند فرصت بسیار بهتری را فراهم می آورد.

 در بسیاری از موارد تحقیقات نشان داده اند که استفاده از      سمعک اثرات وزوز گوش را کاهش می دهد.

2.      تقریبا در همه ی موارد، استفاده از سمعک به درک بهتر گفتار در حضور سر و صدای زمینه کمک خواهد کرد.

3.      استفاده از سمعک از "محرومیت شنوایی" جلوگیری می کند و مانع از محو حافظه ی اصوات در مغز می شود..

4.      دریافت دیرهنگام سمعک نتایج موفقیت آمیز را سخت تر می کند.ولی  استفاده ی زودهنگام از سمعک، شانس بیشتری را برای موفقیت در جبران کم شنوایی دارد.

یادتان باشد از سمعک نترسید از کم شنوایی بترسید.

استفاده از سمعک استرس های ناشی از کم شنوایی را  در فرد و حتّی نگرانی اطرافیان کاهش می دهد.

5.      استفاده از سمعک، منجر به کاهش درخواست از دیگران برای تکرار گفته هایشان می شود و خجالت ناشی از آن را  کاهش می دهد. همچنین از منزوی شدن  افراد کم شنوا. جلوگیری می کند

تلاش برای شنیدن مکالمه در محیط های پر سر و صدا می تواند بسیار خسته کننده باشد. امروزه  با تکنولوژی پیشرفته ی موجود در سمعک ها، سر و صدای پس زمینه فیلتر و حذف   می شود، در نتیجه شنیدن مکالمه در حضور سر و صدا بسیار راحت تر می شود.               سمعک نیاز به دیدن صورت افراد و یا تلاش برای لبخوانی برای درک گفتار را کاهش می دهد.

6.      استفاده از سمعک کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد  

7.    فن آوری سمعک ها فوق العاده بهبود یافته است و با تجویز و تنظیم درست، مانند سمعک های قدیمی سوت نمی کشند.بلکه امروزه سمعک ها با داشتن فن آوری پیشرفته ی بلوتوث به تلفن، موبایل، تلویزیون، رایانه و دستگاه های پخش موسیقی متصل می شوند و شنیدن را بسیار راحت تر و لذت بخش تر می سازد.
بعضی از والدین سمعک زدن فرزندشان را خوشایند نمیدانند در صورتیکه کم شنوایی موجب کاهش یادگیری دروس و عقب ماندگی نسبت به هم سالان می شود.از طرفی سمعکهای جدید علاوه بررعایت زیبایی موجب پوشش کم شنوایی هم می شود


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.